Чому Apple через півроку випускає нові кольори для iPhone

Ось уже два роки поспіль на весняній презентації Apple анонсує вихід піврічного iPhone у новому кольорі. Можливо компанія робить це, щоб підігріти інтерес до продуктів, що вже вийшли? У цьому матеріалі намагатимемося докладно розібратися в питанні.


Фіолетовий колір iPhone 12

У березні 2021 року Apple випустила iPhone 12 та iPhone 12 mini у фіолетовому кольорі. Запуск цієї версії чомусь чимало здивував публіку. Але якщо подумати, це абсолютно логічний хід. Особисто я здивований тим, що такий смартфон не був випущений спочатку, на тлі першої хвилі продажів 12-го покоління iPhone. Ось як можна пояснити вихід iPhone 12 у фіолетовому кольорі.

Улюблений колір Стіва Джобса – фіолетовий. Відтінок неодноразово згадувався у книгах про творця компанії. Наприклад, у статті Vanity Fair 1996 року вперше стало відомо, що Стіву до душі пурпуровий колір. Це дає привід припустити, що окремий випуск фіолетового iPhone 12 - данина пам'яті засновнику, оскільки в 2021 виповнилося 10 років з його смерті.

Перший iPhone усередині компанії називався Purple. Смартфон розробляли таємно. Усього було два прототипи – P1, заснований на iPod nano та P2 з підтримкою технології мультитач, який і став тим самим iPhone. Також відомо, що лабораторія, в якій велася розробка першого смартфона, мала неофіційну назву Purple Dorm (з англ. «фіолетовий гуртожиток»). Найбільш ґрунтовною причиною випуску iPhone 12 у фіолетовому кольорі стала велика кількість проданих iPhone 11 у тому ж кольорі роком раніше.


Нові кольори iPhone 13


На заході Apple Event 2022 компанія представила два нові кольори для всієї лінійки 13-х iPhone. Так, iPhone 13 та 13 mini отримали насичений зелений відтінок, а iPhone 13 Pro та Pro Max пофарбували у більш пастельні тони зеленого. Чому саме зелений? Це улюблений колір Тіма Кука? Насправді відповідь проста.

Щороку Apple в третьому кварталі відзначається спад продажів і виручка компанії падає, так як в цей час до запуску нових iPhone залишається всього півроку. Щоб підняти продажі необхідно наново підігріти інтерес до моделей, що вже вийшли. У випадку Apple – це анонс нового кольору. Також у 2019 році публіка добре оцінила iPhone 11 Pro у зеленому відтінку, що стало приводом знову вибрати цей колір для 13-го покоління.


Продаж iPhone і нові кольори


Як же компанія до цього піднімала продаж iPhone? Абсолютно також. У 2017 році були випущені iPhone 7 та 7 Plus у версії (Product) Red червоного кольору. Через рік Apple знову повторила той же трюк з восьмим поколінням iPhone, який також з'явився в червоному кольорі, але вже з чорною панеллю, що припало до душі публіці.

Додатковим стимулом придбати такі апарати є причетність до програми Red Глобального фонду для боротьби з ВІЛ та СНІДом. Вона фінансує програми тестування, консультування, лікування та профілактики цих захворювань. Адже кожен хоче зробити внесок у щось хороше, навіть через покупку нового iPhone.

Крім випуску iPhone у нових кольорах, компанія вдається і до інших методів вирівнювання річних продажів. Наприклад, у 2016 році Apple представила перше покоління iPhone SE прямо перед третім кварталом. Новинка являла собою iPhone 5S з удосконаленою начинкою. Саме SE-версії смартфонів стали ще одним рятувальним колом для корпорації, а стратегія їх створення залишилася незмінною досі - нове залізо в старому корпусі. Так, навесні 2020 року Apple випустила друге покоління iPhone SE, зовнішній вигляд якого запозичений у iPhone 8, а додали лише нові функції для камери, не покращивши сам модуль, і процесор A13 Bionic прямо з iPhone 11.

У березні 2022 року Apple поповнила модельний ряд смартфонів SE-шкою третього покоління. Це також був iPhone 8, але з ще більш прокачаними алгоритмами камери та процесором від iPhone 13. Компанія з Купертіно хоче підтримувати активні продажі протягом усього року, і, схоже, їй це вдається. Apple вибрала правильну стратегію і навряд чи від неї відмовиться. Чи чекати iPhone 14 у новому кольорі навесні 2023 року? Особисто я думаю, що так.

05.05.2022