"Справжня краса - в простоті». Правила дизайну Джоні Айва

     "Справжня краса - в простоті». Правила дизайну Джоні Айва
     Ніщо не вічне. І все одно важко повірити в те, що Apple залишиться без Джоні Айва. 28 червня головний дизайнер Apple оголосив, що через кілька місяців піде з компанії, щоб розвивати власну дизайн-студію LoveFrom.
     Коли Стів Джобс в 1994 році повернувся в Apple після вигнання, він виявив в ній гору мотлоху (майже всі продукти, які компанія випустила в його відсутність, з тріском провалювалися) і одну перлину: молодого британського дизайнера, який перебрався до            Каліфорнії двома роками раніше. Незабаром Айв очолив команду промислових дизайнерів і почав придумувати речі, кожна з яких стала золотим стандартом.
      Коли не стало Джобса, фанати Apple заспокоювали себе тим, що в компанії продовжить працювати людина, завдяки якому iPhone, MacBook, iPad і iMac виглядають і відчуваються саме так, а не інакше.
В інтерв'ю The Financial Times Айв зазначив, що команда з 20 дизайнерів, яку він залишає після себе, зможе обійтися без нього. Кажуть, він давно зібрався на вихід і в останні кілька років з'являвся на роботі не частіше двох-трьох разів на тиждень. Можна її зрозуміти: 30 років на одному місці - важке випробування.
Може бути, Apple піде на користь поява нового креативного лідера (хто їм стане, втім, поки незрозуміло). Може бути - немає. Про це резонно буде судити тільки через пару років, коли почнуть з'являтися пристрої, створені без участі Айва. Поки ж ми віддаємо належне видатному творцю, згадуючи його думки про природу дизайну.
    «Нас оточують сотні, мільйони речей, які своїм виглядом наочно показують: компаніям, які їх зробили, було абсолютно наплювати на свого покупця».
   «Ми ніколи не звертаємось до фокус-групах. Фокус-групи потрібні, щоб нікого не зачепити, зробити максимально толерантний продукт ».
   «Справжня краса - в простоті. В ясності, в ефективності. Справжня простота - щось набагато більше, ніж просто відсутність прикрас. Вона - в умінні впорядковувати складні речі ».
   «Якщо ваші ідеї по-справжньому інноваційні, вам нема чого шукати прототипи і на щось посилатися»
   "[Китайські копії] - це не лестощі для Apple. Ось ви придумуєте щось самі, витрачаєте на втілення ідеї сім-вісім років, а в один прекрасний день бачите, як хтось її копіює. Це злодійство і лінь. І це зовсім не ок ».
   «Користувачі приходять у відчай від продуктів, які їх оточують. Ми всі намагаємося переконати себе, що проблема в нас, а не в речах. Але коли інструмент зламаний, і ми самі відчуваємо себе розбитими ».
   "Колись щось працює і до того ж працює інтуїтивно зрозуміло - це і є краса».
   «Я хочу знати, як і для чого працює конкретна річ, з яких матеріалів її можна зробити ще до того, як я навіть подумати про її зовнішньому вигляді».
   «Користувачі насправді дуже проникливі, вони завжди відчувають, коли продукт створений з турботою про них, а коли - з цинізму і гордині».
   «Ми заробляємо, щоб мати можливість робити хороші штуки».

03.09.2019